کد مطلب: 204854
فوق تخصص آسم و آلرژي مطرح کرد؛
امکان آغاز بيماري آسم حتي از دوران شيرخوارگي
تاریخ انتشار : 1400/02/19 09:21:55
نمایش : 1037
زماني فوق تخصص آسم و آلرژي گفت: بيماري آسم را يک بيماري مزمن دانست که مي‌تواند از دوران شيرخوارگي آغاز شود، سرفه‌هاي مکرر شبانه که طولاني شده، خس‌خس سينه، تحريک علائم تنفسي و سينه در مواجهه با دود، گرد و غبار و مواد محرکه بيروني مي‌تواند از علائم آسم باشد.
به گزارش هفت چشمه، زماني فوق تخصص آسم و آلرژي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: حدود يک سال و چند ماه است که کشور درگير ويروس کرونا است.

وي با بيان اينکه درگيري ريوي در بيماران آسمي عوارض وخيمي براي بيمار به همراه دارد افزود: از آنجايي که آسم هم همچون کرونا ريه را درگير مي‌کند پرداختن به اين موضوع اهميت بالايي دارد و اين دغدغه وجود دارد که آيا بيماران کرونايي نسبت به ساير افراد در معرض خطر بيشتري هستند يا خير.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي اضافه کرد: افراد داراي بيماري آسم و برخي از افرادي که حساسيت‌هاي فصلي دارند با شروع فصل بهار بايد مراقبت‌هاي بيشتري داشته باشند و با توجه به شرايط فعلي که شيوع بيماري کرونا را داريم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و استفاده از ماسک از سوي اين افراد بايد در اولويت باشد.

زماني تصريح کرد: استفاده از ماسک براي بيماران آسمي به‌هيچ‌وجه مضر نيست و اين بيماران به دليل نوع خاص بيماري خود بايد بيش از ديگران مراقب باشند تا مبادا به کرونا مبتلا شوند، شانس ابتلا به کرونا در بيماران آسمي بيشتر از ديگران نيست اما شدت آن ممکن است بيشتر باشد.

وي بيماري آسم را يک بيماري مزمن دانست که مي‌تواند از دوران شيرخوارگي آغاز شود ادامه داد: سرفه‌هاي مکرر شبانه که طولاني شده، خس‌خس سينه، تحريک علائم تنفسي و سينه در مواجهه با دود، گرد و غبار و مواد محرکه بيروني مي‌تواند از علائم آسم باشد، نوار ريه يکي از روش‌هاي تشخيصي براي آسم است اما انجام آن براي کودکان زير ۶ سال به دليل عدم همکاري بچه سخت است و تشخيص بيماري در کودکان دشوار است.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي يادآور شد: در مورد کودکان با شرح حال گرفتن از خانواده مي‌توان تشخيص داد که کودک مبتلا به آسم است يا کرونا، در بزرگ‌سالان هم که خودشان اشراف دارند به بيماري و علائم اسمي مشخص است و خودشان مطلع هستند که در صورت شيوع بيماري‌هاي ويروسي بايد بيشتر مراقب باشند.

زماني خاطرنشان کرد: علائم شبانه در تشخيص آسم اهميت بيشتري دارد، اما در اين بين نبايد از زمينه‌هاي وراثت هم غافل شد، در کودکان ممکن است بعد از سرماخوردگي سرفه‌ها کمي طولاني شود اما اين حتماً نشانه ابتلاي کودک به آسم نيست.

وي بيان داشت: آسم در بيماران تب ايجاد نمي‌کند و اما اگر بيمار در کنار آن به بيماري‌هاي عفوني و ويروسي مبتلا شود دچار تب خواهد شد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg